آیا دستگاه راک اند راک با راک اند متال متفاوت است؟

آیا دستگاه راک اند راک با راک اند متال متفاوت است؟

دستگاه راک اند راک وظیفه سنگ شکن ها را در خط تولید بر عهده دارد. این تجهیز برای زنده نگه‌داشتن خط تولید و برخورداری از بازده حداکثری بسیار لازم و ضروری می‌باشد. برخی از کارخانه‌داران و صاحبان معادن دستگاه راک اند راک را با راک اند متال اشتباه می‌گیرند. از لحاظ ظاهری این دو دستگاه بسیار شبیه به یکدیگر هستند، اما در شیوه سنگ شکن ها متفاوت عمل می‌کنند. در ادامه مقاله با راک اند راک و راک اند متال و شیوه کارکرد آنها بیشتر آشنا می‌شوید.

راک اند راک و شیوه کارکرد آن

دستگاه ماسه ساز راک اند راک (سنگ شکن‌ ضربه‌ای عمود محور) یکی از سنگ شکن های بسیار مورد استفاده در صنعت خردایش است. شیوه کارکرد این دستگاه به این صورت است که سنگ‌ها از طریق قیف ورودی به درون سنگ شکن منتقل می‌شوند و در محفظه دستگاه قرار می‌گیرند. درون راک اند راک یک روتر قرار دارد که با سرعت بسیار زیاد در حال دوران و چرخش می‌باشد. این روتر قسمت‌های زائده مانندی دارد که برای خرد پرتاب سنگ‌ها به اطراف تعبیه و طراحی شده است. درون راک اند راک‌ها مواد با سرعت بالا از پره‌های روتر به یکدیگر برخورد می‌کنند که در نتیجه این برخورد غشایی ایجاد می‌شود که از بدنه سنگ شکن محافظت می‌کند. استهلاک سنگ شکن رانک اند راک پایین می‌باشد اما بازده بسیار خوب و بالایی دارد.

این دستگاه در ایران فعلا به گونه ای ساخته می شود که برای خردایش سنگدانه های بسیار کوچک (سنگ شکنی) کاربرد دارد. راک اند راک ها معمولا ماسه ساز هستند در حالی که در دیگر کشور‌های دنیا از این سنگ شکن برای خرد کردن سنگ ها در سایز بزرگ نیزاستفاده می‌شود که البته فعلا این تکنولوژی وارد ایران نشده است.

راک اند متال و شیوه کارکرد آن

انتخاب درست ماشین آلات در خط تولید باعث می‌شود بازده مجموعه به خوبی افزایش یابد. راک اند متال یکی از دستگاه‌های ضروری در صنعت خردایش (سنگ شکنی) است که در مدل‌های مختلفی دارد. راک اند متال نمونه‌ای از سنگ شکن‌های رایج در بین صاحبان معادن می‌باشد. سندان‌های فلزی راک اند متال بر روی روتور این دستگاه قرار دارند که  از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به راک اند راک دارد. با کوبیدن سنگدانه‌ها به دیواره باعث خردایش مواد می‌شود.

برای چه نوع خروجی هایی مناسب هستند و آیا لازم است که ما این تجهیز را در خط تولید خود به کاربگیریم. و صرفا گران بودن دستگاه نمی‌تواند دلیلی بر خوب بودن تجهیزات باشد.

تفاوت راک اند راک و راک اند متال

شباهت ظاهری این دو تجهیز به یکدیگر بسیار نزدیک است، اما در نحوه کارکرد و شکستن سنگدانه‌ها دارای تمایز می‌باشند. راک اند راک با برخورد سنگدانه‌ها به یکدیگر عمل خردایش سنگ شکنی را انجام می‌دهد، در حالی که سندان‌های فلزی راک اند متال سنگدانه‌ها را با سرعت به طرف بدنه دستگاه کوبیده و باعث خرد شدن مواد می‌شوند.

استهلاک این دو دستگاه پایین است، اما رانک اند راک دارای استهلاک کمتر و بازده بیشتری نسبت به راک اند متال می‌باشد.

بیشتر بخوانید: تفاوت راک‌ اند‌ راک جدید و قدیم

خرید راک اند راک و راک اند متال

برای راه‌اندازی خط خردایش (سنگ شکنی) موفق و پربازده باید در تهیه سنگ شکن به شیوه درست عمل کرد. رانک اند راک و راک اند متال دو نمونه از سنگ شکن‌های پر استفاده در صنعت خردایش (سنگ شکنی) هستند که بسیاری از کارخانه‌داران و صاحبان معادن از آنها در خط تولید خود استفاده می‌کنند.

خرید هر کدام از این تجهیزات دارای مزایا و معایب خاص خود است که بهتر است در زمان سفارش به آنها توجه شود. نکته طلایی و مهم در خرید راک اند راک توجه به ظرفیت خط تولید و بازده مورد نیاز کارخانه است. برای راه‌اندازی خط خردایش مواد معدنی بهتر است ابتدا نیاز‌های اولیه مجموعه به خوبی محاسبه شود، سپس با توجه به نیازها، تجهیزات صنعتی خریداری شود.

مهان صنعت با سالها تجربه و داشتن تکنسین‌های مجرب و کاربلد در حوزه طراحی و تولید تجهیزات صنعتی در ایران مشغول به فعالیت می‌باشد. تمامی متریال‌های به کار رفته در تجهیزات ما دارای بهترین کیفیت می‌‎باشند. شما عزیزان برای خرید راک اند راک می‌توانید از طریق وبسایت مهان صنعت اقدام به ثبت سفارش نمایید. همچنین می‌توانید برای خرید راک اند متال با شماره‌های قرار داده شده در سایت ما تماس بگیرید و بعد از دریافت مشاوره از تیم متخصص مهان صنعت، سفارش محصول خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین های بلاگ

محصولات مهان صنعت

فرم درخواست مشاوره

کارشناسان مهان صنعت آماده ارائه مشاوره رایگان جهت معرفی محصولات و خدمات شرکت هستند. با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.