تفاوت راک‌ اند‌ راک جدید و قدیم

تفاوت راک‌ اند‌ راک جدید و قدیم

درحال حاضربسیاری از معدن داران از وجود تجهیزات پیشرفته ای که در صنعت خردایش مورد استفاده قرارمی‌گیرد، اطلاع کافی ندارند، لذا داشتن آشنایی کافی و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا دراین زمینه برای صاحبان معدن امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

ازجمله دستگاه‌های پرکاربرد درصنعت خردایش دستگاه ماسه ساز راک اند راک است. که با انجام عمل خردایش سنگدانه های ورودی را به قطعات کوچکترو ریزتر تبدیل می‌کند. این دستگاه جهت تولید شن و ماسه درابعاد واندازه‌های مختلف به کار برده می‌شود.

درکل زمانی که صحبت از راک اند راک ها به میان می‌آید. اکثرا راک اند راک ها را با سری وی یعنی وی 8 ، وی 10 و در کل خانواده وی می‌شناسند. که با طرح های جدید آن تفاوت بسیاری دارد. راک اند راک های سری وی بسیار قدیمی می‌باشند، این راک اند راک ها درسال 1975 ساخته شده اند. درکل تفاوت‌های زیادی بین راک اند راک های سری جدید و قدیم وجود دارد. جهت بررسی و مقایسه نحوه کارکرد انواع راک اند راک ها درادامه با مهان صنعت همراه باشید..

راک‌اند‌راک های سری v (قدیم)

راک‌ اند‌ راک های سری v (قدیم)

راک اند راک های سری وی متعلق به 40الی 45 سال پیش هستند. این راک اند راک‌ها به دلیل اینکه ازعملکرد خوبی برخوردارنبودند و گاها درمواردی در نتیجه کارسنگدانه‌های سخت مشاهده می‌شد، لذا نتوانستند راندمان و بازدهی مطلوبی را برای صاحبان معدن داشته باشند وآنچنان که باید رضایت مصرف کنندگان را در پی داشته باشند. در زیر به تعدادی از معایب این نوع راک اند راک ها اشاره شده است..

  1. جوشکاری ضد سایش بر روی روتور؛ یکی از بزرگترین ضعف‌های راک اند راک های سری وی روتورآنها می‌باشد و از آنجایی که روتورهایشان برای حفاظت برروی آن جوشکاری ضد سایش شده بود. اگر به هر دلیلی  این روتور آسیب می‌دید، باید به کارخانه سازنده آن انتقال داده می‌شد. از آنجایی که قابل تعویض نبود، باید مجددا جوشکاری وترمیم می‌شد.
  • عدم تناسب روتوربا بدنه و زاویه پرتاب سنگدانه ها؛ یکی دیگراز معایب این راک اند راک ها این بود که روتوربا بدنه و زاویه پرتاب سنگدانه‌ها متناسب نبود. به دلیل اینکه سنگدانه‌ها در زاویه مناسبی پرتاب نمی‌شدند، لذا برخورد مناسبی هم یکدیگرنداشتند. که درنتیجه سبب کاهش بازدهی و راندمان تولید می‌شد.
  • کوتاه بودن فاق یا سینه پرتاب ؛ یعنی هنگامی که سنگدانه ها پرتاب می‌شدند در یک ارتفاع کوتاهی پرتاب می‌شدند و این احتمال برخورد را خیلی کم می‌کرد و سبب کاهش سرعت خردایش (سنگ شکنی) مواد و سنگدانه ها می شد.
  • مقاوم نبودن محور روتور؛ راک اند راک های سری وی ازمحورو یاتاقان بندی قوی برخوردارنبود، که همین امرسبب کاهش کارایی و راندمان مطلوب راک اند راک ها می‌شد.

پیشنهاد کاربران: آیا دستگاه راک اند راک با راک اند متال متفاوت است؟

از جمله محاسن راک اند راک های سری وی میتوان به موارد زیراشاره کرد:

  1. بهره گیری از یک ساختارساده و آسان جهت خردایش مواد وسنگدانه ها
  2. تنظیم آسان و راحت مقدار مواد و سنگدانه های ورودی به دستگاه
راک‌ اند‌ راک‌های سری vsi (جدید)

راک‌ اند‌ راک‌های سری vsi (جدید)

راک اند راک های قدیمی که با عنوان سری وی نامگذاری شده بودند، دارای معایب بسیاری بودند. ازهمین رو به دلیل مشکلاتی که داشتند، با عدم استقبال مصرف کنندگان این محصول روبه روشدند. شرکتهای تولید کننده راک اند راک به فکر افتاده و با رفع معایب موجود دردستگاه های سری وی سری جدیدی از این مدل دستگاه تولید کرده و به بازار عرضه نمودند که ما امروزه آنها را با عنوان سری وی اس ای می‌شناسیم. راک اند راک های سری وی اس ای دیگرمشکلات سری قبل را نداشتند و بسیاری از معایب سری  قبل درآنها برطرف شده است. درادامه به بررسی محاسن این راک اند راک ها پرداخته ایم.

پیشنهاد کاربران: قطعات ماسه ساز راک اند راک

  1. برخورداری از روتور مقاوم تر؛ درسری جدید لاینرهای آنها دارای روتور بسیار قوی از جنس ناین هارد می‌باشد. که علاوه بر اینکه دارای قابلیت تعویض می‌باشد. دیگرمانند سری وی درهنگام وجود مشکل درروتور نیازی نیست که به کارخانه سازنده آن ارسال شود.
  2. محور و یاتاق بندی قوی ؛ راک اند راک های سری جدید از محورو یاتاقان بندی بسیارقوی برخوردارهستند. وجود بلبرینگ های متفاوت که نوع ریزش آنها از نوع آبشاری می‌باشد سبب شده که علاوه براینکه مواد و سنگدانه ها از محور وسط  وارد روتور راک اند راک ها می‌شدند از کناره ها هم ‌ریخته شوند که این حالت موجب افزایش احتمال برخورد سنگدانه ها به هم شده است.
  3. بیشتر بودن عرض یا دامنه پرتاب؛ در این راک اند راک ها عرض پرتاب یا دامنه پرتاب بسیار بیشتر می‌باشد، که این امر سبب افزایش راندمان و درصد خردایشی سنگ شکنی مواد و سنگدانه ها نسبت به نوع قدیمی آن شده است.  

امروزه با پیشرفت جوامع وافزایش ساخت و سازها استفاده ازابزارهای ساخت و ساز ازجمله شن و ماسه افزایش چشمگیری داشته است. از جمله دستگاه های سنگ شکنی که در صنعت خردایش سنگ شکنی به کارگرفته می‌شود، سنگ شکن راک اند راک می‌باشد. این دستگاه با بهره گیری از ویژگی‌های خاص خود سبب تبدیل سنگدانه های سخت به سنگ ریزه های کوچک ترمی‌شود. همچنین میتوانید برای خرید این محصول از سایت مهان صنعت دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین های بلاگ

محصولات مهان صنعت

فرم درخواست مشاوره

کارشناسان مهان صنعت آماده ارائه مشاوره رایگان جهت معرفی محصولات و خدمات شرکت هستند. با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.