دلایل تنش گیری تجهیزات تولیدی مهان صنعت

دلایل تنش گیری تجهیزات تولیدی مهان صنعت

 

تنش گیری یا تنش زدایی

تنش گیری یا تنش زدایی

در ادامه مباحث‌ در مورد تجهیزات خردایش و فرآوری می خواهم به بحث تنش‌گیری یا تنش زدایی به عنوان یک نکته حائز اهمیت اشاره کنیم که حداقل رعایت آن روی سنگ ‌شکن ‌های فکی یکی از الزامات است ولی متاسفانه رعایت نمی ‌شود و در خیلی از موارد مشاهده می‌کنیم که این امر باعث می ‌شود خود سنگ ‌شکن‌ دچار مشکل شود.

 وقتی بر روی یک تجهیز عملیات جوشکاری انجام می ‌شود، باعث شده کشش مولکولی ایجاد و مولکول ‌های داخل متریال یا موادی که داخل تجهیز استفاده کردیم به حالت کشش درآیند. بهترین کار این است که عملیات تنش‌گیری را انجام دهید، مولکول ‌ها را به حالت آرامش و نقطه ‌ای که باید قرار بگیرند، بازگردانید و هنگامی که دستگاه زیر فشار ضربه دارد کار می‌کند، این تنش ‌ها استعداد این را دارند که تجهیز را از نقطه‌ ای که جوشکاری شده دچار ترک و شکستگی کنند.

در بسیاری از موارد مشاهده می‌کنید که تجهیز شما از نقطه جوشکاری شده، دچار ترک شده که یکی از دلایل آن می ‌تواند عدم تنش‌گیری باشد. لذا با تنش‌گیری تجهیزات می ‌توانید کیفیت و طول عمر آن را بالا ببرید. امیدوارم مطالبی که ارائه شد کاربرد لازم برای شما عزیزان رو داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین های بلاگ

محصولات مهان صنعت

فرم درخواست مشاوره

کارشناسان مهان صنعت آماده ارائه مشاوره رایگان جهت معرفی محصولات و خدمات شرکت هستند. با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.