معرفی جامع دستگاه کوبیت+فیلم آموزشی

معرفی جامع دستگاه کوبیت+فیلم آموزشی

معرفی کوبیت سنگ شکن ضربه ای

یکی از روش هایی که شما می‌توانید سنگ دانه را خرد کنید، پرتاب آنها با قدرت به سمت یک جسم سخت می باشد که دقیقا مکانیزم عملکرد کوبیت سنگ شکن ضربه ای به همین صورت است.

ساختار کلی کوبیت شامل یک روتور بوده که روی آن یکسری چکش بسته شده است، این روتور با سرعت معین می چرخد و یک گشتاور ایجاد می‌کند با ورود سنگ دانه ها به داخل کوبیت سنگ شکن ضربه ای انها با این چکش ها برخورد کرده و این چکش ها سنگ دانه را به سمت دیواره ها ( سندان ها ) که روی آن قطعات ضد سایش نصب شده است پرتاب می کنند،
برخورد سنگدانه با سندان باعث می شود که آنها خرد شوند و به سایز های کوچک تری تبدیل شوند.

در کیفیت کارکرد کوبیت ها روتور، چکش، سندان، زاویه قرار گیری سندان و تعداد سندان ها بسیار مهم است، بطوریکه ارتباط مستقیمی با سایز دانه بندی خروجی که ما میخواهیم بگیریم دارد.

کوبیت ها در اشکال مختلفی در ایران و اللخصوص در شرکت مهان صنعت تولید می شوند که از طرح های معروف آن به سری های بهرینگر H.S مانزبرگر N.S اشاره کرد که هر کدام آنها قابلیت های بخصوصی دارند.

N.S. Impact Crusher 1

معرفی کوبیت سنگ شکن ضربه ای مدل بهرینگر H.S

در ادامه مقاله به تشریح کوبیت های سری H.S که در بازار به نام h.s7, h.s10, h.s14, h.s16 شناخته می‌شوند می پردازیم.

مزیت های کوبیت سنگ شکن ضربه ای مدل بهرینگر H.S

کوبیت hs به دلیل اینکه سه ردیف سندان دارد و در سه مرحله سنگدانه با دیواره برخورد می‌کند و احتمال گریز سنگدانه کم تر است .
از انواع کوبیت هایی هستند که ماسه دهی فراوان تری نسبت به دیگر کوبیت ها دارند ( البته طرح ها و مدل های مختلف دیگری هم هستند که چنین قابلیت هایی دارند اما در کشور ما خیلی کم تر مورد استفاده قرار میگیرند)
از دیگر مزیت های کوبیت hs این است که کم استهلاک هستند.
لاینرهای ضخیمی دارند و وزن بالای روتور باعث ایجاد گشتاور بالایی می شود و سنگدانه ورودی سایز بزرگ‌تری را می‌توان وارد این دستگاه کرد.

دلایل و اصول نام گذاری کوبیت ها

معیار نام گذاری کوبیت های مدل H.S در اصل آن  نامی است که شرکت بهرینگر برای آنها انتخاب کرده است، اما در ایران نه تنها استایل آنها دست کاری شده بلکه یکسری نام های مستعار برای آن انتخاب شده است
و خصوصی سازی شده است، برای مثال H.S7 و H.S10 در بازار همان نام اصلی را دارند،
اما بعضی از تولیدکنندگان ایرانی با اعمال تغییراتی در چکش ها H.S10 یک اسم دیگر برای آن انتخاب کرده اند به نام H.S11 و مدل دیگری که به نام H.S14 در بازار ایران موجود است.
همان مدل H.S10 می باشد با این تفاوت که از کنار هم قرار گرفتن دو چکش H.S10 بوجود آمده و عرض آن بیشتر از مدل اصلی H.S14 بهرینگر است
و در انتها دستگاه دیگری که در بازار به نام H.S16 موجود است در واقع همان مدل اصلی H.S14بهرینگر است.

معرفی و مقایسه لاینرها یا بغل بندها

لاینر های کوبیت باعث می شود گل پیچ داخل کوبیت سنگ شکن ضربه ای نیوفتد
لاینر کوبیت

بغل بند عاملی است که باز دارنده از خرده شدن دیواره های کوبیت می باشد. در سنگ شکن های مازبرگر معمولا ضخامت بغل بندها بین ۳۰تا ۳۵میلی متر است که با پیچ به بدنه وصل می شوند و در کوبیت های بهرینگر ضخامت این بغل بندها بین ۴۰ تا 50 میلی متر است،
نکته منحصربفرد این بغل بندها در نحوه اتصالشان به بدنه می باشد این تفاوت باعث می شود که شما به هیچ عنوان تا انتهای لاینری که دارید استفاده می کنید، دچار بریدگی پیچ نشوید این مزیت باعث می شود لاینر شما به هیچ عنوان بدلیل از بین رفتن گل پیچ داخل کوبیت نیوفتد، این مورد یکی از مزیت های کوبیت بهرینگر نسبت به کوبیت مانزبرگر می باشد.

مطالعه بیشتر: قیمت سنگ شکن فکی

تفاوت چکش کوبیت ها

در کوبیت مانزبرگر چکش ها بصورت خشابی جا میخورند و سه پله برای استفاده دارند، یعنی هنگامی که شما چکش خود را در خشاب قرار میدهید باعث می شود که چکش شما در یک نقطه ای قراربگیرد بعد از مدتی کارکرد کوبیت مانزبرگر، چکش شما دچار سایش‌ می شود که این اتفاق باعث می شود
سنگ دانه های خروجی بطور کامل خرد نشده و درشت تر از حد استاندارد باشند، در این زمان شما باید به کوبیت خود نگاهی بیندازید و با قراردادن چکش در خشاب دوم به نوعی می توان بیان کرد
شما از چکش جدیدی با ارتفاع استاندارد استفاده می کنید که این موضوع باعث می گردد کیفیت متريال خروجی استاندارد گردد.

اما در کوبیت های بهرینگر این امر به این شکل نیست و باید چکش را در خشاب جای بزنید چکش شما دچار خردگی می شود و یک لبه چکش کاملا از بین می رود و شما می‌توانید چکش را بیرون بکشید و بصورت معکوس در کوبیت جا بزنید و از لبه دوم چکش استفاده بکنید.

معرفی آسیاب های چکشی

مکانیزم عملکرد آسیاب چکشی همانند کوبیت سنگ شکن ضربه ای می باشد
آسیاب چکشی

مکانیزم خردایش آسیاب چکشی به مانند کوبیت ها می باشد و تنها تفاوت آن در مدل چکش هایشان می باشد.

چکش های آسیاب های چکشی به وسیله تعدادی پین بر روی روتور آن آویزان بوده و هنگامی که این روتور شروع به گردش  می‌کند چکش ها حالت عمودی میگیرند و سنگ دانه هایی که وارد سنگ شکن می‌شوند را به سمت دیواره پرتاب می‌کنند.

در آسیاب های چکشی معمولا یک صفحه مشبک زیر روتور قرار دارد که سنگ دانه بین چکش و این صفحه آنقدر کوبیده می‌شود تا بتواند از بین این سوراخ ها عبور کنند در بعضی از مدل ها صفحه زیرین یا مشبک بسته نمی‌شود .

آسیاب های چکشی در انواع و اقسام مختلفی تولید می‌شوند و سایز های مختلفی دارند که هم می‌توانند سنگ دانه های بسیار بزرگ را شکسته ( به عنوان سنگ شکن اولیه ) و هم سنگدانه های متوسط ( به عنوان سنگ شکن ثانویه ) را برای ما تبدیل به ریزدانه کنند.

مشخصات، خرید و قیمت دستگاه کوبیت سنگ شکن ضربه ای

شما عزیزان می توانید برای خرید دستگاه کوبیت با کارشناسان شرکت مهان صنعت کانی در تماس باشید و از قیمت دقیق این محصول در اطلاع باشید.

55 پاسخ

  1. اگر شما نبودید این اطلاعات رو از کجا می‌گرفتیم
    واقعا شرکت عالی هستید صادقانه موارد رو با ما در میان میگذارید

  2. خیلی خیلی خیلی خوشحالم شما رو پیدا کردم… بقیه سایتا خیلی بی نظم و خسته کننده بودن

  3. سلام من برای خرید کوبیت تماس گرفتم و مشاوره عالی بود اینجا هم تشکر میکنم

  4. سایت رو گشتم و چنتا از مقالات رو خوندم واقعا کامل و عالی بود امیدوارم در آینده مطالب تکمیلی رو هم در سایت ببینم

  5. سلام چندتا سوال در مورد کوبیت سنگ شکن داشتم باهام تماس بگیرید لطفاً

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین های بلاگ

محصولات مهان صنعت

فرم درخواست مشاوره

کارشناسان مهان صنعت آماده ارائه مشاوره رایگان جهت معرفی محصولات و خدمات شرکت هستند. با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.