چگونه se مصالح را افزایش دهیم؟

چگونه se مصالح را افزایش دهیم؟

اگر می‌خواهید se یا نرمی مصالحتون رو افزایش دهید بهترین راهکار استفاده از دستگاه ماسه شور(اوواش) است. این دستگاه برای شستوشوی ماسه و جداسازی و خروج ریزدانه‌های موجود در آن کاربرد دارد. ماسه شور اوواش یکی از مدرنترین دستگاه‌های روز دنیا جهت شستشوی مصالح (ماسه) می‌باشد.

se مصالح یا نرمی مصالح (ماسه) چیست؟

se مصالح یا نرمی مصالح (ماسه) چیست؟

SE یک آزمایش است که با عنوان ارزش ماسه نیز شناخته میشود و برای تعیین نسبت مصالح ریزدانه به حجم کل ماسه است. این آزمایش بر روی سنگدانه های کوچک انجام می‌شود. و مدت زمان انجام آن میتواند مابین 30 دقیقه و یا بیشتر باشد که در انجام آن از محلول استوک بهره گرفته میشود.

اهمیت و کاربرد آزمایش se 

بیشتر مواقع خاک رس و… به صورت پوشش ممکن است بر روی سنگ دانه های ماسه وجود داشته باشد.

این پوشش عموما به صورت غبار بوده و اندازه این ذرات 2 الی 60 میکرون برآورد گرفته میشود.

وجود این ذرات بر روی مقاومت و دوام بتن تاثیرگذار است و از این بابت شناخت میزان واقعی ذرات ریزتر از 60 میکرون حائز اهمیت است. پس هدف کلی از این آزمایش تعیین نسبت ماسه، به حجم کل خاک می‌باشد.

وسایل آزمایش ارزش ماسه se:

  • لوله آزمایش مدرج
  • سنبه فولادی نشانه دار
  • پیمانه فلزی
  • قیف
  • بطری پلاستیکی
  • چوب پنبه
  • الک
  • زمان سنج
  • محلول شستشو(استوکس)

اهمیت و کاربرد آزمایش se چیست؟

آزمایش SE میتواند استفاده‌های متعددی داشته باشد و از آن برای اهداف متعددی بهره گیری می‌شود زیرا تعیین ارزش ماسه ای یکی از عوام مهم در عملیات‌های ساختمانی است. از این آزمایش بیشتر در تعیین مرغوبیت مصالح جهت راه سازی، بتن سازی، آسفالت و زهکشی و … بکار می‌رود.

از این بابت که وجود ماسه زیاد در قیاس با ریزدانه‌ها و گرد و خاک باعث پایین آمدن درصد رطوبت بهینه و سرعت حداکثر تراکم خاک در پروژه‌های زیرسازی راه‌ها و احداث سدهای خاکی میشود.

چگونه میزان se یا ارزش ماسه را افزایش دهیم؟

چگونه میزان se یا ارزش ماسه را افزایش دهیم؟

زمانی که ما مواد را با ماسه شور شستوشو می‌دهیم ریزدانه هایی که داخل آب به همراه آب خارج می‌شوند بسیار مفید و حائر اهمیت هستند.

استفاده از این ریزدانه‌ها موجب پر شدن خلل و خرج بین سنگ‌ها پر شوند.

پس درنتیجه باعث میشود که سیمان کمتری مصرف شود و همچنین نرمی مصالح افزایش پیدا میکند.

تجهیزات لازم برای افزایش se

تجهیزات لازم برای افزایش se

برای بالا بردن se مصالح می‌توانید از دستگاه اوواش استفاده کنید. این دستگاه همچنین قابلیت این را دارد که فیلرهایی که در معدن همراه آب از دست داده‌اید را به مواد برگرداند و کیفیت شستشو ماسه را بالا ببرد.مهان صنعت در تلاش است تا محصول شما بهترین بازده را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین های بلاگ

محصولات مهان صنعت

فرم درخواست مشاوره

کارشناسان مهان صنعت آماده ارائه مشاوره رایگان جهت معرفی محصولات و خدمات شرکت هستند. با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.