دلایل شکستن توگل و پولی سنگ‌ شکن فکی

دلایل شکستن توگل و پولی سنگ‌ شکن فکی

سنگ شکن ماشینی است که از آن برای خردکردن سنگدانه‌ها استفاده می‌شود، سنگ‌ها در برابر خرد شدن دارای واکنش‌های متفاوتی هستند بعضی به راحتی خرد می‌شوند، برخی تبدیل به پودر می‌شوند و برخی دیگر بسیار مقاوم و ساینده هستند.

 هر سنگ شکن روش خردکردن متفاوتی دارد که صاحبان معادن با توجه به نوع سنگ و کاربرد آن از سنگ شکن مناسب آن استفاده می‌کنند.

توگل و پولی سنگ شکن از اجزاء بسیار مهم و کاربردی در سنگ شکن فکی می‌باشند که به دلایل بسیاری از قبیل؛ متقارن نبودن وزنه روی پولی و هم راستا نبودن جای خار روی شفت و.. ممکن است دچار شکستگی شوند.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی تخصصی این دلایل بپردازیم..

توگل و پولی دستگاه سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی به عنوان اولین مرحله سنگ شکن در مخازن مورد استفاده قرار می‌گیرد و به راحتی می‌تواند مواد سخت مثل سرب، کوارتز، سنگ آخن، سنگ مس و … به قطعات کوچک‌تر تبدیل کند.

اجزاء سنگ شکن فکی:

  • شافت
  • وزنه تعادل
  • پولی
  • توگل
  • بغل بندها
  • فک متحرک
  • بند سنگ شکن
  • فک ثابت
  • نگه دارنده شانه فک ثابت
  • پشت فکی
  • ناودانی پشت فکی
  • نگه دارنده پشت فکی

توگل فک قطعه‌‌ای می‌باشد که وظیفه انتقال نیرو از شافت به شانه فک متحرک را عهده‌دار است، این قطعه از جنس فولاد ساده کربنی و آهنی هستند در دو حالت ریخته‌گری و جوشکاری ساخته می‌شود.

توگل سنگ شکن فکی با توجه به نوع و اندازه دستگاه دارای ابعاد و وزن مختلف می‌باشد و می‌توان آن را ستون فک نامید، زیرا شانه فک متحرک بر روی آن سوار می‌شود و می‌توان گفت بیشتر فشار رو متحمل می‌شود.

از مزایای فک تک یا تک بازویی می‌توان به وزن کم، ظرفیت تولید بالا، قابلیت کنترل مواد بزرگ و ارزانی قیمت اشاره کرد.

دلیل شکستن توگل و پولی سنگ شکن فکی

در بعضی از معادن مشاهده می‌شود که بعد از مدتی استفاده از فک دچار شکستگی توگل می‌شود. در اینگونه مواقع جمع کثیری از معدن‌داران گاهاً فکر می‌کنند که به دلیل عدم توانایی توگل در تحمل فشار است. ( البته که این موضوع حائز اهمیت است )

 اما یکی از دلایل اصلی که می‌تواند بسیار مهم باشد این است که زاویه ی فیوز پشت فک یا آن زاویه‌ایی که باید توگل را به سمت عقب ببرد به درستی طراحی نشده یا فشار بیش از حد به قسمت انتهایی آن وارد شده است باشد و دچار شکستگی می‌شود.

پیشنهاد نویسنده: سنگ شکن فکی چیست؟

دلیل شکسته شدن پولی سنگ شکن فکی

عوامل بسیاری در شکستن پولی تاثیرگذار هستند یکی از این عوامل: وزنه ی روی این پولی‌ها است که کمک به برگشت توگل می‌کند می‌باشد. اگر این وزنه‌ها با هم‌دیگر مساوی نباشند یعنی از نظر وزنی باهم متقارن نباشند سبب شکستن پولی می‌شود.

 دلیل بعدی هم راستا نبودن جای خار روی شفت است که این عمل باعث می‌شود که عدم تقارن وزنه پیش بیاید و فک شما در هنگام کار کردن دچار لرزش و به مرور زمان پولی شما دچار ترک بشود.

 یکی دیگر از دلایلی که احتمال دارد برای شما پیش بیاید این است که هنگام ریخته‌گری پولی یک ترک مویی داخل قطعه سنگ شکن فکی باشد و به دلیل اینکه ضربه و شوک بسیاری را تحمل می‌کند؛ تنش به آرامی به آن انتقال پیدا کند و آن ترک گسترش می‌یابد و پولی شما دچار شکستگی می‌شود.

از دلایل دیگر می توان به انتخاب سایز نادرست دستگاه سنگ شکن فکی اشاره نمود، سایز دستگاه به نسبت اندازه و حجم سنگ ها از اهمیت زیادی برخوردار است، برای اطلاع از نحوه ی صحیح انتخاب سایز دستگاه سنگ شکن فکی می توان مقاله مرتبط به آن را مطالعه نماید.(سایز سنگ شکن فکی را چگونه انتخاب کنیم؟)

قیمت توگل و پولی سنگ شکن فکی

قیمت توگل و پولی سنگ شکن فکی معمولاً یک قیمت مناسب و شرکتی می‌باشد که سالانه یکبار تغییر می‌کند. البته ما در کمپانی مهان صنعت برای سفارشات بالا تخفیفات ویژه‌ای قائل شده‌ایم که شما عزیزان نیز می‌توانید از آن بهره ببرید.

این شرکت برای آسودگی خیال مشتریان خود،  شرایط ارسال محصولات به نقاط مختلف کشور را فراهم نموده است. این شرکت قادر است تا محصولات خود مانند لوله، شیرآلات و اتصالات را در کوتاه‌ترین زمان بعد از سفارش مشتری ارسال نماید.

جهت کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در زمینه سنگ شکن فکی از طریق شماره تماس‌های موجود در صفحه و یا آدرس اینترنتی «mahansanat.com» با تیم پشتیبان ما در ارتباط باشد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین های بلاگ

محصولات مهان صنعت

فرم درخواست مشاوره

کارشناسان مهان صنعت آماده ارائه مشاوره رایگان جهت معرفی محصولات و خدمات شرکت هستند. با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.