تفاوت اوواش و ماسه شور حلزونی در چیست؟

تفاوت اوواش و ماسه شور حلزونی در چیست؟

شستشوی مواد معدنی در کارخانه‌جات صنعتی و معادن بزرگ یکی از مراحل بسیار مهم و ضروری است. در بیشتر معادن برای شستشوی ریزدانه‌ها از دستگاه‌های مخصوص و پیشرفته مانند: اوواش و ماسه‌شور حلزونی استفاده می‌شود. بهره‌گیری از این ماشین‌ آلات باعث می‌شود کیفیت نهایی مواد در خط تولید افزایش یابد.

چگونگی کار کردن این دستگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است اما وظیفه مشابهی دارند. برای آشنایی بیشتر با اوواش و ماسه‌شور حلزونی و تفاوت آنها، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

شرکت مهان صنعت با سالها تجربه در زمینه طراحی و تولید ابزار آلات صنعتی و درجه1، بهترین و با کیفیت‌ترین دستگاه‌‌ها را برای راه‌اندازی خط تولید به بازار عرضه می‌کند. برای خرید تجهیزات صنعتی با کیفیت و عالی می‌توانید با ما ارتباط بگیرید.

شستشوی ریزدانه‌ها در ماسه‌شور حلزونی

شستشوی ریزدانه‌ها در ماسه‌شور حلزونی

ماسه‌شور حلزونی یکی از دستگاه‌های پرکاربرد و مهم در معادن و کارخانه‌های صنعتی مانند: کارخانه تولید آسفالت، کارخانه تولید شن و ماسه و.. می‌باشد. این دستگاه برای شستشوی ماسه و ریزدانه از حداقل 6 میلی‌متر تا حداکثر 30 میلی‌متر مناسب و قابل استفاده است. اجزای یک ماسه‌شور شامل حوضچه ماسه‌شور، پره‌ حلزونی، کانال ماسه‌شور که به شکل U یا چند ضلعی طراحی می‌شوند می‌باشد.

ریزدانه‌ها پس از قرار گرفتن در حوضچه ماسه‌شور به خوبی با آب ترکیب می‌شوند و به کانال دستگاه انتقال داده می‌شوند. ریزدانه‌ها پس از برخورد با پره حلزونی که با سرعت معیین در حال گردش است بیشتر با یکدیگر سایش پیدا می‌کنند. در اثر سایش مواد و ترکیب آنها با آب، گل و لای آنها جدا می‌شود.

مراحل شستن ماسه در دستگاه اوواش

مراحل شستن ماسه در دستگاه اوواش

اوواش یا ماسه‌شوی دینامیکی به دلیل ظرفیت شستشوی بالای مواد و کیفیت عالی شستشو در صنعت خردایش و فر‌آوری موارد صنعتی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مرحله اول مواد و ریزدانه‌ها به همراه آب وارد مخزن اوواش می‌شوند. سپس ریزدانه‌ها از طریق پمپ اسلاری (پمپاژ سیال مایع و جامد را انجام می‌دهد) به درون یک هیدروسیکلون پمپاژ می‌شوند. هیدروسیکلون‌ یا دستگاه ماسه‌گیر مواد و ریزدانه‌ها را با سرعت بالا از یکدیگر جدا می‌کنند. دستگاه اوواش با استفاده از توری‌های میکرونیزه، پمپ اسلاری و دستگاه هیدروسیکلون شستشو مواد و مصالح را به بهترین شکل انجام می‌‎دهد.

مزیت شستشو مواد  در پروسه تولید

مواد خام و اولیه زمانی مه به معادن و کارخانه می‎رسند دارای ناخالصی‌های زیادی می‌باشند. این مواد در بسیاری از مواقع گل‌ولای و مواد زائد نسبتا زیادی دارند. اگر مواد دارای ناخالصی به خوبی شسته نشوند و تفکیک آنها به درستی انجام نشود، کیفیت نهایی محصولات کاهش می‌یابد. با افت کیفیت محصولات در نهایت بازده خط تولید نیز کاهش می‌یابد. از جمله مزایای شستشوی ریزدانه‌ها در پروسه تولید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش کیفیت مواد نهایی تولید شده
  • افزایش سوددهی معدن، کارخانه و..
  • کاهش استهلاک ماشین آلات
  • بالا رفتن سرعت خط تولید

استفاده از اوواش بهتر است یا ماسه‌شور حلزونی؟

استفاده از دستگاه‌های صنعتی برای شستشو مواد و ریزدانه‌ها همواره مورد توجه کارخانه‌داران بوده است. اوواش و ماسه‌شور حلزونی 2نمونه از دستگاه‌‌های شستشو ریزدانه‌ها هستند که در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از هرکدام از این دستگاه‌ها دارای یکسری مزایا و معایب است. سرعت ماسه‌شور حلزونی به نسبت اوواش پایین‌تر است. تعمیرات ماسه‌شور حلزونی به دلیل سادگی اجزای تشکیل دهنده آن، در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود.اوواش برای سیستم نسبا پیچیده‌تری دارد. یکی دیگر از نکات مهم در مقایسه اوواش و ماسه‌شور حلزونی توجه به قیمت انها است. برای آگاهی از قیمت این دو قیمت این دو دستگاه، می‌توانید با شماره‌های موجود در وبسایت مهان صنعت تماس بگیرید.

به طور کلی استفاده از اوواش نسبت به ماسه‌شور حلزونی بهتر می‌باشد. قدرت اشباع مواد، سرعت شستشو و کیفیت مواد نهایی در اوواش بهتر است.

7 مورد از قطعات ماسه ساز راک‌ اند راک کدام اند؟ در لینک مشخص شده کامل توضیح داده ایم.

خرید اوواش و ماسه‌شور حلزونی

خرید اوواش و ماسه‌شور حلزونی

شما عزیزان می‌توانید دستگاه ماسه‌شور حلزونی یا ماسه‌شور مکانیکی (اوواش) را از شرکت مهان صنعت تهیه نمایید. با استفاده از شماره‌های موجود در سایت ما می‌توانید با تیم پشتیبانی مجموعه مهان صنعت ارتباط بگیرید. تیم ما تمامی مشاوره‌های لازم درباره این تجهیزات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و ثبت سفارش را به بهترین شکل انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین های بلاگ

محصولات مهان صنعت

فرم درخواست مشاوره

کارشناسان مهان صنعت آماده ارائه مشاوره رایگان جهت معرفی محصولات و خدمات شرکت هستند. با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.