بررسی نقاط حساس و رفع مشکل سنگ شکن فکی

بررسی نقاط حساس و رفع مشکل سنگ شکن فکی

سنگ شکن ها از جمله تجهیزات مهم و پرکاربرد در صنعت خردایش مواد و سنگدانه‌ها هستند که دارای انواع مختلفی می‌باشند که برحسب کارکرد و نوع خردایش مواد توسط صاحبان معادن به کار گرفته می‌شوند.

یکی از انواع سنگ شکنها؛ سنگ شکن فکی است که در اولین مرحله پروسه خردایش سنگ‌ها و مواد معدنی از قبیل شن و ماسه مورد استفاده قرار می‌گیرد و عموماً در نزدیکترین نقطه نسبت به معدن نصب می‌شود.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی نقاط حساس و رفع مشکل سنگ شکن فکی و تمامی آنچه که در این باره لازم است بدانید، بپردازیم پس لطفا در ادامه با ما همراه باشید..

سنگ شکن فکی

این دستگاه در ابتدای خط تولید قرار می‌گیرد پس برای معادنی که مواد اولیه آنها از دل کوه به دست می‌آید بسیار مناسب است.

در واقع کاربرد اصلی سنگ شکن فکی در جهت خردایش انواع سنگ‌های معدنی و تبدیل به شن و ماسه مورد استفاده قرار می‌گیرد و از قدرت و ظرفیت زیادی در این زمینه برخوردار است.

در این تجهیز سنگ‌ها پس از قرارگیری در بین فک‌ها؛ با اعمال نیرو از جانب فک‌ها که یک طرف ثابت و دیگری متحرک است، عملیات خردایش انجام می‌شود. سپس در انتهای خردایش مصالح خرد شده از دستگاه تخلیه می‌شود.

مزایای سنگ شکن فکی

از این دستگاه جهت کاهش ابعاد انواع سنگ‌ها کاربردی خواهد بود و از سنگ‌های بسیار حساس مانند فیروزه تا سنگ‌های بسیار سخت مانند آهن را نیز خرد خواهد کرد. مهمترین مزایای سنگ شکن فکی که باعث می‌شود افراد زیادی از آن استفاده کنند، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • راحت بودن پروسه نگهداری و تعمیر دستگاه
  • ظرفیت بالا
  • بدنه بسیار مستحکم
  • فرسایش کم
  • سیستم روغنکاری ساده نسبت به مدل‌های دیگر سنگ شکن
  • ارزان بودن قطعات یدکی
  • تولید 6000 تن خروجی در هر ساعت
  • قابل استفاده برای انواع سنگ‌ها حتی سنگ‌های بسیار سخت

این دستگاه به دلیل طراحی خاص خود قادر است، انواع سنگ‌های سخت مانند؛ سنگ آهن، کوارتزیت و.. را که بسیار سخت و مقاوم هستند به ابعاد کوچکتر و دلخواه تبدیل کند.

تعمیرات سنگ شکن فکی

از این سنگ شکن معمولاً در ابتدای پروسه خردایش، به عنوان سنگ شکن اولیه استفاده می‌شود. این سنگ شکن هم مانند هیدروکن با تحت فشار قرار دادن سنگ‌ها، عمل خرد کردن را روی آنها انجام می‌دهد.

این تجهیز از استحکام بالایی برخوردار می‌باشد، جنس فولاد کربن فک متحرک به همراه پوشش شانه‌های فولاد منگنزی، آسیب‌پذیری کم و عمر طولانی این دستگاه را تضمین می‌کند.

ابعاد بار خروجی می‌تواند بر حسب نیاز حتی در حین کار با تنظیم پیچ‌های مخصوص تغییر کند.

در این سنگ شکنها، ابعاد بار ورودی حداکثر 80 تا 90 درصد دهانه ورودی (فاصله دو فک در قسمت بالای سنگ شکن) است.

طراحی سنگ شکن فکی به گونه‌‌ای است که در مدت طولانی نیاز به قطعات یدکی کمتر داشته و به راحتی قابل نگهداری است.

نگهداری از سنگ شکن فکی

نگهداری از سنگ شکن فکی در مقایسه با سنگ شکنهای دیگر بسیار راحت است. اگر در هنگام استفاده از دستگاه چند نکته را رعایت کنید از خراب شدن زود هنگام آن و پرداخت هزینه‌های مربوط به تعمیر جلوگیری خواهید کرد.

اولین نکته روغن‌کاری به موقع دستگاه است؛ روغن‌کاری یاتاقان سنگ شکن باید در زمان مشخص شده صورت گیرد تا کارایی دستگاه با همان کیفیت اولیه باقی بماند.

هر سنگ شکن دارای یک اندازه ورودی مشخص جهت وارد کردن سنگ‌های بزرگ است، بهتر است سنگ‌هایی که به بزرگی دهانه سنگ شکن هستند را برای خرد شدن وارد این دستگاه نکنید.

هزینه تعمیر و نگهداری این سنگ شکن پایین بوده و در صورت مشاهده هرگونه اخلالی در روند کاری آن، بهتر است با متخصص مربوطه تماس بگیرید تا مشکل در مراحل اولیه حل شده و آسیب‌‌های دیگری به وجود نیاید.

روش تنظیم و مکانیزم کار گلوگاه سنگ شکن

سنگ شکن فکی باید زمانی که خالی و خاموش است، تنظیم شود، هرگز اندازه گلوگاه سنگ شکن نباید کوچکتر از کمینه آن باشد. با این کار ظرفیت سنگ شکن کاهش یافته و موجب از هم‌گسیختگی شفت و بلبرینگ می‌شود و در نهایت باعث خرابی دستگاه می‌گردد.

تنظیمات به منظور جبران کاهش فاصله ایجاد توسط نصب زره بر روی فک‌ها و اندازه گلوگاه استفاده می‌شود.

تنظیمات گلوگاه در پشت دستگاه صورت می‌گیرد. با تنظیم جایگاه دو صفحه مماس نسبت به هم که در پشت توگل قرار گرفته‌اند و به آن وصل هستند، اندازه گلوگاه تنظیم می‌شود.

پیشنهاد نویسنده: سنگ شکن فکی چیست؟

بررسی نقاط حساس و رفع مشکل سنگ شکن فکی

در سنگ شکن فکی « Jaw Crusher » یکی از عوامل تعیین‌کننده در آن بدنه است و اکثر معدن‌داران عزیز تنها ضخامت بالای بدنه را دلیلی بر با کیفیت بودن آن می‌دانند. البته که این موضوع صحیح بوده ولی عوامل بسیاری در بدنه فک تأثیرگذار هستند البته که ضخامت بالای بدنه سبب مقاومت بیشتر می‌شود.

یکی از عوامل مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم جدا از ضخامت بدنه که به تیرک‌ها و ریپ‌هایی روی بدنه برخورد می‌کند به تقویت بدنه جهت تحمل فشار‌های سطحی که روی بدنه ایجاد می‌شود کمک می‌کند.

قیمت سنگ شکن فکی

قیمت سنگ شکن فکی معمولاً یک قیمت مناسب و شرکتی می‌باشد که سالانه یکبار تغییر می‌کند. البته ما در کمپانی مهان صنعت برای سفارشات تخفیفات ویژه‌ای قائل شده‌ایم که شما عزیزان نیز می‌توانید از آن بهره ببرید.

شرکت مهان صنعت برای آسودگی خیال مشتریان خود شرایط ارسال محصولات به نقاط مختلف کشور را فراهم نموده است. این شرکت قادر است تا محصولات خود مانند لوله، شیرآلات و اتصالات را در کوتاه‌ترین زمان بعد از سفارش مشتری ارسال نماید.

یکی از نکات مهم در هنگام خرید سنگ شکن نصب، راه اندازی و رفع مشکل آن است که کارشناسان ما در این شرکت آماده ارائه پاسخگویی و مشاوره به شما عزیزان در تمامی این موارد می‌باشند.

جهت کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در زمینه این سنگ شکن از طریق شماره تماس‌های موجود در صفحه و یا آدرس اینترنتی «  mahansanat.com» با تیم پشتیبان ما در ارتباط باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین های بلاگ

محصولات مهان صنعت

فرم درخواست مشاوره

کارشناسان مهان صنعت آماده ارائه مشاوره رایگان جهت معرفی محصولات و خدمات شرکت هستند. با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.