اهمیت سرندها در خطوط خردایش معادن چیست؟

اهمیت سرندها در خطوط خردایش معادن چیست؟

در پروسه خط خردایش و تولید در معادن و کارخانه‌های صنعتی مانند: کارخانه تولید آسفالت و.. تفکیک سنگدانه‌ها از یکدیگر بسیار مهم و ضروری است.

سنگدانه‌ها پس از طی کردن مراحل اولیه تفکیک در خط خردایش، ممکن است اندازه‌های متفاوتی داشته باشند؛ برای جداسازی این مواد و تفکیک آنها می‌‎توان از دستگاه سرند استفاده کرد.

این دستگاه مدل‌های مختلفی دارد و همچنین در اشکال متفاوت تولید و عرضه می‌گردد. سرند دستگاهی بسیار مهم و ضروری در خطوط خردایش می‌باشد که سنگدانه‌ها را در سایزهای مختلف از یکدیگر جداسازی کرده و برای انتقال به مراحل بعدی آماده می‌کند.

کاربرد دستگاه سرند

امروزه بسیاری از مراکز صنعتی، خطوط فرآوری و تولید مواد معدنی، معادن و.. برای جداسازی سنگدانه‌ها به دستگاه‌های ویژه‌ای نیاز دارند. در گذشته پروسه جداسازی مواد به صورت دستی انجام می‌گرفت که برای صاحبان معدن بسیار پرهزینه و زمانبر می‌بود.

سرند یک دستگاه صنعتی و ضروری برای خطوط تولید است که دارای انواع مختلفی می‌باشد. تفکیک سنگدانه‌ها در دستگاه سرند به جنس سری سرند و چگونگی تنظیم آن بستگی دارد. در ادامه به مدل‌های دستگاه سرند می‌پردازیم.

انواع سرندها

دستگاه سرند ساختاری نسبتا پیچیده دارد اما شیوه کارکرد آن بسیار ساده و قابل درک است. این دستگاه با توجه به نیاز کارخانه‌داران عزیز در شکل‌های مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از مدل‌های این دستگاه دارای عملکرد خاص و منحصر به فرد می‌باشند.

برخی از مدل‌های این دستگاه را برای شما عزیزان در ادامه قرار داده‌ایم:

سرند گریزلی

سرند گریزلی برای زمانی مناسب و قابل استفاده است که اندازه سنگدانه‌ها بزرگ باشد. به دلیل قدرت و استقامت بالای این دستگاه پیشوند گریزلی را به نام آن داده‌اند.

 این دستگاه جداسازی سنگدانه‌های 20 میلی‌متر تا 300 میلی‌متر را به نحو احسن انجام می‌دهد. قابلیت تنظیم دامنه ارتعاش و شبکه V شکل ضد سایش از دیگر ویژگی‌های این سرند می‌باشد.

سرند خشک کن

در کارگاه‌های ماسه‌شویی پس از شستن ماسه در کانال‌های مخصوص، سنگدانه‌های قابل استفاده زیادی به همراه آب گل آلود خارج می‌شوند. برای تفکیک این ریزدانه‌ها و انتقال مجدد آنها به خط خردایش و همچنین آب ‌گیری ماسه، بهتر است از دستگاه سرند خشک کن استفاده شود.

این مدل سرند بیشتر در کارخانه‌های تولید کننده شن و ماسه، معادن طلا، سرب، کرومیت و.. قابل استفاده می‌باشد.

سرند ویبره (screen)

سرند ویبره از جمله سرند‌های پرکاربرد و مهم در خطوط خردایش و فرآوری مواد (تجهیزات سنگ شکن) می‌باشد که با قرارگیری درست در خط خردایش، سنگدانه‌ها را با حرکات ارتعاشی از یکدیگر جدا می‌کند. الکتروموتور سرند ویبره با ایجاد حرکت ارتعاشی سنگدانه‌ها به سمت جلو به حرکت در ‌می‌آورد و بر روی سطح سرندی با سایز مش‌های متفاوت قرار می‌دهد.

هر طبقه  از دستگاه سرند ویبره دارای سایز خاصی می‌باشد که سنگدانه‌ها با عبور از آن به درستی از یکدیگر تفکیک می‌شوند.

 از جمله قابلیت‌های سرند ویبره می‌توان به سیستم روان‌کاری روغنی و گریسی، نصب و تعویض ساده توری سرند ویبره و.. اشاره کرد.

سرند کارخانه پخت آسفالت

نمونه خاصی از دستگاه سرند که برای جداسازی ریزدانه‌ها در کارخانه پخت آسفالت مورد استفاده قرار می‌گیرد، سرند کارخانه پخت آسفالت است.

 این سرند تفکیک ریزدانه‌ها را در 2 سایز متفاوت 4 میلی‌متر و 6 میلی‌‎متر انجام می‌دهد. از جمله ویژگی‌های این سرند داشتن طبقات فولادی بسیار محکم، دارا بودن سیستم تهویه جهت جلوگیری و کاهش آلودگی و.. می‌باشد.

عزیزانی که کارخانه پخت آسفالت دارند جهت سفارش سرند مخصوص و مناسب با مجموعه خود، می‌توانند با تیم پیشتیبانی مهان صنعت ارتباط بگیرند. با استفاده از راهنمایی‌های تیم متخصص ما می‌توانید بهترین دستگاه را برای خط تولید خود خریداری نمایید.

مزایای استفاده از دستگاه سرند

ماشین ‌آلات صنعتی برای ساده کردن امورات و صرفه‌جویی در انرژی و زمان طراحی و تولید می‌شوند. مراکز صنعتی و کارخانه‌های تولید کننده شن وماسه برای داشتن خروجی باکیفیت‌تر و بازده بیشتر نیاز به تفکیک مواد خود دارند.

ریزدانه‌ها برای داشتن کیفیت بهتر باید به شکلی بهینه و درست از یکدیگر جداسازی شوند. سرند دستگاهی است که تفکیک مواد را در خطوط خردایش (سنگ شکنی) برای صاحبان معادن بر اساس خط مش‌های متفاوت انجام می‌دهد. استفاده از این دستگاه مزایای زیادی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه‌جویی در زمان و انرژی
  • سطح سرندی قابل تنظیم برای جداسازی مواد
  • سیستم روان ‌کاری روغنی و گریسی
  • امکان نصب و تعویض ساده توری دستگاه
  • افزایش بازده خط تولید
  • بالا بردن کیفیت نهایی ریزدانه‌ها

تهیه سرند مناسب برای خط تولید

به دلیل تنوع بالایی که دستگاه سرند دارد، بسیاری از کارخانه‌داران در زمان انتخاب این دستگاه برای خط تولید خود با مشکل مواجه می‌شوند. انتخاب مدل مناسب سرند که با خط تولید متناسب باشد کاری دشوار است و نیاز به تخصص بالا در این حوزه دارد. تیم پشتیبانی و مشاوره شرکت مهان صنعت دارای افراد ماهر و آشنا با ماشین آلات صنعتی می‌باشد که خدمات مشاوره را به صورت رایگان در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهند. شما عزیزان برای دریافت مشاوره قبل از خرید می‌توانید با شماره‌های موجود در وبسایت تماس بگیرید.

خرید دستگاه سرند

خردایش (سنگ شکنی) مواد معدنی و سنگدانه‌های موجود در خط تولید بسیار مهم و ضروری است. اهمیت این پروسه به قدری بالا است که یکی از عوامل تاثیرگذار بر بازده معدن و کارخانه به حساب می‌آید. دستگاه سرند یکی از ماشین آلات صنعتی و مهم در خطوط خردایش به حساب می‌آید که وظیفه سرند کردن یا همان تفکیک سنگدانه‌ها را به عهده دارد. این دستگاه در مدل‌های متفاوت  طراحی و تولید می‌شود و پروسه جداسازی مواد را برای معدن دارن بهینه‌سازی می‌کند.

برای خرید دستگاه سرند در مدل‌های متفاوت می‌توانید از طریق وبسایت مهان صنعت سفارش خود را انجام دهید. همچنین با تهیه هر کدام از مدل‌های سرند، تیم متخصص ما به تمامی سوالات شما عزیزان درباره این دستگاه پاسخ می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین های بلاگ

محصولات مهان صنعت

فرم درخواست مشاوره

کارشناسان مهان صنعت آماده ارائه مشاوره رایگان جهت معرفی محصولات و خدمات شرکت هستند. با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.