انواع درام یا قلطک های نوارنقاله ها در صنعت معدن

انواع درام یا قلطک های نوارنقاله ها در صنعت معدن

در ادامه ویدئوهای آموزشی مجموعه مهان صنعت در خصوص معرفی تجهیزات خردایش و فرآوری در این ویدئو قصد داریم در مورد درام یا قلطک نوارنقاله ها برای شما دوستان توضیحاتی رو خدمتتون ارائه بدیم. نوارنقاله ها در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.
در صنعت مواد معدنی با توجه به طول و حجم مواد مورد نظر، استراکچر نوار و قطر و نوع درام متغییر می باشد.
ولی یکی از دلایل مهم توی نوع درام انتخابی سیستم انتقال قدرت هستش و…

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر ویدئو بالا رو مشاهده کنید.

انواع درام یا غلطک های نوار نقاله ‌ها در صنعت معدن

در ادامه مباحث مرتبط با تجزیه خردایش و فرآوری مواد معدنی قصد داریم توضیحاتی در مورد درام یا غلطک نوار نقاله برای شما عزیزان بیان کنیم که امیدواریم کاربرد لازم را برای شما دوستان داشته باشد.

 در نوار نقاله هایی که در بازار وجود دارد انواع و اقسام درام ‌ها یا غلطک‌ های متنوعی ساخته می‌ شود. این غلطک‌ ها بسته به نوع و طول نوار باید دارای قطرها و ساختار متفاوتی باشند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این مطلب بسیار تاثیر دارد این است که ما اصلا از چه نوع انتقال قدرتی می‌خواهیم استفاده کنیم.

  • مدل هالو شفت که در آن گیربکس ما روی شفت درام قرار می‌گیرد و انتقال قدرت آن به صورت زنجیری است. به نحوی که چرخ زنجیری سر غلطک درام قرار می‌گیرد و به الکترو موتور گیربکس متصل می‌شود.
  • یا در مواردی از تسمه و فولی استفاده می ‌شود.

انواع درام یا غلطک های نوار نقاله ‌ها در صنعت معدن

 

 تمام این موارد در ساختار خود درام تاثیر دارد. اما در مورد رویه درام یا لوله درام، لوله‌ های درام معمولا در مواردی حتی تراشکاری نمی ‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند که این عامل باعث شده لنگی غلطک فشار زیادی به الکترو موتور گیربکس بیاورد و عملا باعث شکستگی و خراب شدن یاتاقان ها شود.

در مواردی این رویه غلطک ‌ها تراش می ‌خورند که این موضوع خیلی بهتر بوده ولی از آن بهتر این است که رویه درام یا غلطک یک لاستیکی داشته باشد که باعث ایجاد اصطکاک بیشتر بین درام و لاستیک نوار نقاله شود و انتقال قدرت به صورت کامل انجام ‌شود که در نتیجه بار بیشتری را می‌ توانید روی نوار حمل کنید.

 از طرفی در مواردی که بارندگی وجود دارد سایش یا اصطکاک بین نوار به صورت کامل است و باعث سرخوردن درام و لاستیک نمی ‌شود و شما می‌ توانید حداکثر راندمان ممکن از الکترو گیربکس نوار نقاله را داشته باشید. امیدواریم مطالبی که ارائه شد کاربرد لازم برای شما عزیزان را داشته باشد. با درج نظرات خود ما را در انتشار مطالب مفیدتر یاری نمایید.

 

مجموعه مهان صنعت ویدئوهای آموزشی تهیه شده درخصوص آشنایی و تعمیر و نگهداری ماشین آلات معدن را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و آپارات خود قرار داده است برای مشاهده ویدئوهای بیشتر به پیج های مهان صنعت مراجعه کنید.

10 پاسخ

  1. انشالله مهان صنعت و مهندس یوسفیان عمر با عزت و طولانی داشته باند
    خیلی بما در کسب و کار کمک میکنید

  2. مقاله انواع درام یا قلطک های نوارنقاله عالی بود من از ویدیویی که گذاشته بودید خوشم اومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین های بلاگ

محصولات مهان صنعت

فرم درخواست مشاوره

کارشناسان مهان صنعت آماده ارائه مشاوره رایگان جهت معرفی محصولات و خدمات شرکت هستند. با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.