مکانیزم سنگ شکن ماسه ساز راک اند راک

مکانیزم سنگ شکن ماسه ساز راک اند راک

 

ماسه ساز راک اند راک براي تولید محصولات ترکیبی با کیفیت بالا (تولید شن و ماسه جهت آسفالتو بتن) صنایع سنگ شکنی و خردایش انواع کانی هاي سخت و نرم ، کارآیی لازم را داشته که در ماسه ساز راک اند راک عملیات خردایش به صورت کامل بر روي سنگدانه ها انجام می شود.

مکانیزم سنگ شکن ماسه ساز راک اند راک

 سنگ شکن های ضربه ای عمود محور سری جدید، در ایران به نام ماسه ساز راک اند راک «Rock and Rock» شناخته می شود.

در این سری از سنگ شکن‌ها، سنگدانه ها از قسمت فوقانی به داخل روتور این دستگاه ریخته می شود و طی چرخش روتور سنگدانه ها از سه پورت خروجی این روتور با سرعت بسیار بالا به سمت دیواره ها پرتاب می شوند و با توجه به طراحی این دستگاه مقداری از سنگدانه های اولیه برروی دیواره داخلی به عنوان زره قرار گرفته و موجب کمک به افزایش طول عمر بدنه در برابر سایش می گردد.

روتور این دستگاه به وسیله لاینر های ضدسایش و در قسمت خروجی به وسیله ناخن های تنگستن کاربایت محافظت می شوند.

مکانیزم خردایش دستگاه ماسه ساز راک اند راک یا ماسه ساز عمودی : با توجه به سرعت روتور این دستگاه سنگدانه های پرتاب شده در فضای مابین روتور و دیواره بدنه با یکدیگر برخورد می کنند و تبدیل به ماسه می شوند، بعد از این برخورد در فضا نیز به سنگدانه های دیواره برخورد می کنند تا در صورت عدم شکستگی در این مرحله عمل خردایش بر روی آنها صورت بگیرد.

اصول باردهی به ماسه ساز راک اند راک

ماسه ساز راک اند راک (Rock and Rock) یکی از تجهیزاتی است که میبایست حتما در مواقعی روشن شود یا در مواقعی مورد استفاده قرار بگیرد که بتوانیم خوراک و تغذیه ی آن را بصورت مداوم و مستمر مورد تامین قرار دهیم اگر به هر دلیلی خوراک ما کمتر از ظرفیت دستگاه باشد سبب میشود که استهلاک دستگاه ما بشدت بالا رود ،  از طرفی دیگر هم هزینه ی برق مصرفی ما نیز با تناژ تولیدی ما هم خوانی نخواهد داشت و موجب بروز مشکل میشود .

تفاوت سری جدید با سری قدیمی

در قدیم الایام نیز این تجهیز در ایران وجود داشت ولی نقطه ی ضعف آن اینجا بود که نسبت مصرف برق به تناژ تولیدی آن باهم سازگاری نداشتند، و دلیل این موضوع استفاده از الکترو موتور های بسیار قوی جهت ایجاد گشتاور مورد نیازبرای خردایش و میزان درصد خروجی پایین در این تجهیز میباشد .

جدیدا تکنولوژی های نوینی در خصوص راک اند راک ها بوجود آمده که باعث میشود هزینه ی برق مصرقی مقرون به صرفه ایی بنسبت تناژ تولیدیمان داشته باشیم.

روتور هایی که در زمان قدیم مورد استفاده قرار میگرفت برای زره کردن یا ایجاد سطح ضد سایش در روی آنها از جوشکاری مخصوصی استفاده می شد یعنی بعد از اینکه روتور ساخته میشد یک زره حفاظتی در روی آن بوجود می آمد و این امر برای مصرف کننده ها سبب مشکل  میشد .یعنی زمان نسبتا طولانیی لازم به تعمیر روتور وجود داشت . امادر سری جدید راک اند راک ها این مشکلات بطور کامل برطرف شده است.

خرید ماسه ساز راک اند راک

تشریح روتور ماسه ساز Rock and Rock

ماسه ساز راک اند راک هایی که در بازار هستند دارای ساختار روتور متفاوتی می‌باشند ؛ در داخل روتور راک وجود خاصی از نوع بلدرینگ ها که توانایی این را داشته باشد که در دور های بالا کارایی لازم را ایجاد کند، یکی از موارد حائز اهمیت است .

در ضمن این بلبرینگ ها باید توانایی تحمل نیروی اَکسیال و رادیال را داشته باشند؛ پس انتخاب بلبرینگ یکی از مسائل بسیار مهم است . متاسفانه در بعضی از موارد مشاهده میشود که بدون توجه به نیرویی که این گردش روتور را ایجاد میکند و آن انبالانسی که ایجاد میکند به خاطر پرتاپ سنگ دانه، بلبرینگ مناسبی تهیه نمیشود.

و این روتور از مقاومت کافی برخوردار نیست یا از نوع خاصی که در روتور ها مورد استفاده قرار میگیرد نمیباشد و باعث میشود که کاربر بصورت مدام دچار مشکل شود و روتور ما بصورت مداوم دچار خرابی شود و باعث هزینه های مازاد شود.

نکته مهم : لطفا در هنگام تهیه دستگاه ماسه ساز راک اند راک (Rock and Rock)خود به یاتاقان بندی و بلبرینگ های دستگاه خود دقت نمایید. سنگ شکن ماسه ساز راک اند راک تولیدی کارخانجات مهان صنعت کانی با بهره گیری از به روزترین تکنولوژی طراحی و تولید می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تفاوت راک‌ اند‌ راک جدید و قدیم

انواع روتور در ماسه ساز راک اند راک

یکی از مباحث مهمی که در انواع ماسه ساز راک اند راک (Rock and Rock) ها وجود دارد؛ مدل های مختلف در بازار که باعث میشود در انتخاب خود دچار شک و شبهه شوید.

و همچنین دچار تفکر درمورد اختلاف قیمت آن شوید که چرا یک اختلاف قیمتی بین پنجاه تا شصت درصد بیشتری نسبت به دستگاه دیگری دارد . قطع به یقین این اختلاف قیمت ناشی از آن میباشد که یک تفاوت مهمی در ساختار این دو دستگاه وجود دارد .

یک سری از دستگاه های ماسه ساز راک اند راک در بازار موجود هستند که در روتور این دستگاه ها برای جلوگیری از سایش در روی آن ها عملیات جوشکاری انجام میشود ؛ یعنی یک جوش ضد سایش در روی آن ها ایجاد میشود. که مانع خردگی روتور میشود ، و یک نوع تیپ دیگر نیز وجود دارند که به جای جوش ضد سایش از لاینرهای نای هارد استفاده میکنند که به راحتی مورد تعویض قرار میگیرند، انواع و اقسام ماسه ساز راک اند راک هایی که در بازار موجود هستند به دلیل اینکه کاربرد متفاوتی دارند و میزان باردهی آن ها با یکدیگر  متفاوت است و میزان پودری که تولید میکنند باهم همخوانی ندارند ، بنابراین اگر در تفاوت قیمت آن ها دچار سؤتفاهم شدید؛ به این جزئیات توجه خاصی نمائید .

آیا دستگاه راک اند راک با راک اند متال متفاوت است؟

ماسه ساز راک اند راک

بیشتر بخوانید: قطعات ماسه ساز راک اند راک

مقایسه انواع ناخون‌های راک اند راک

ماسه ساز راک اند راک «Rock and Rock» هایی که در بازار هستند؛ معمولا ناخن های یک تکه دارند که در داخل موتور های ما بسته میشود و اگر ما در قسمت تحتانی ناخن دچار خردگی شدیم باید آن را بصورت کامل تعویض کنیم که یا بصورت دو تکه هستند و یا قرینه بسته میشوند .

که دارای یک شیار اُریب هستند که شما میتوانید ناخن پایین این تجهیز را تعویض کنید چون این امکان وجود دارد که ناخن بالایی آن دچار خردگی نشده باشد، و نیازی به تعویض آن نباشد، یا بصورت هایی هستند که در داخل مورد استفاده قرار میگیرند. و ناخن های سه تکه ایی دارند که پاشنه ی ضد سایش دارد و با پیچ به روتور متصل شده است و در نوک آن یک الماس موجود است که سه تکه بودن آن سبب میشود که حداقل استهلاک را داشته باشیم و بتوانیم اگر قسمت تحتانی روتور دچار خردگی شده باشد را تعویض نماییم .

در مورادی نیز ناخن ها بصورت پنج تکه در روتور بسته میشوند که به شما این قابلیت را میدهد که هر قسمتی را که دچار خردگی بیشتری شده است را تعویض نمائید . که این تفاوت های اصلی روتور ماسه ساز راک اند راک در ناخن ها خود میباشد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین های بلاگ

محصولات مهان صنعت

فرم درخواست مشاوره

کارشناسان مهان صنعت آماده ارائه مشاوره رایگان جهت معرفی محصولات و خدمات شرکت هستند. با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.