عوارض پرسنل آموزش ندیده برای معادن

عوارض پرسنل آموزش ندیده برای معادن

بسیاری از شرکت‌های صنعتی مانند: کارخانه تولید آسفالت و معادن بزرگ دارای تجهیزات پیشرفته‌‌ و ماشین آلات با کیفیت هستند. اما مهم‌تر از ماشین آلات پیشرفته و دستگاه‌های بروز، وجود پرسنل آموزش دیده و حرفه‌ای در این شرکت‌ها است. بیشتر صاحبان معادن و مدیران تازه‌کار در زمان راه‌اندازی خط تولید خود و شروع فعالیت صنعتی به صورت جدی به عوارض پرسنل آموزش ندیده توجه نمی‌کنند. خط تولید این معدن‎‌داران بعد از راه‌اندازی و شروع به تولید کردن، ممکن است به مشکلات جدی برخورد کند. از جمله این مشکلات می‌توان به آسیب دیدگی مکرر تجهیزات، استهلاک بالای وسایل، کاهش سود دهی معدن و.. اشاره کرد.

در ادامه مقاله به اهمیت وجود پرسنل حرفه‌ای و عوامل موثر بر موفقیت خط تولید و پیشرفت معادن بیشتر می‌پردازیم. در آخر پکیج‌های آموزشی مهان صنعت را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم که با تهیه آن می‌توانید دانش استفاده از ماشین آلات پیشرفته را یاد بگیرید. این پیکج‌ها برای معدن‌داران، پرسنل معادن و مراکز صنعتی و همچنین برای مدیران مراکز پیشرفته صنعتی قابل استفاده و مفید می‌باشد.

اهمیت پرسنل حرفه‌ای در معادن

اهمیت پرسنل حرفه‌ای در معادن

اگر پرسنل یک مجموعه درباره فعالیتی که انجام می‌دهند آگاهی و دانش داشته باشند در نهایت پروسه پیشرفت، سود دهی و موفقیت سیستم آنها سریع‌تر می‌شود. خطوط خردایش و فرآوری مواد معدنی از جمله فعالیت‌هایی محسوب می‌شود که دانش بالای پرسنل و مدیران در آن بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

عده‌ زیادی از پرسنل در مراکز صنعتی درباره ماشین آلات و چگونگی برخورد با دستگاه‌ها اطلاعات اندکی دارند. پرسنل غیرحرفه‌ای زمانی که با ماشین‌های آسیب دیده مواجه می‌شوند، درباره چگونگی کارکرد دستگاه و تعمیر آن اطلاعات کافی ندارند. از این رو ممکن است دستگاه آسیب بیشتری ببیند و یا خط تولید به دلیل خرابی یک دستگاه به کلی متوقف شود.

استفاده از افراد باهوش و حرفه‌ای در خط تولید و پروسه تولید و فرآوری مواد معدنی باعث می‌شود سوددهی و رشد مجموعه افزایش یابد. از جمله ویژگی‌های پرسنل حرفه‌ای و آموزش دیده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آگاهی از فرآیند تجهیز

پرسنل حرفه‌ای باید درباره فرآیند تجهیز اطلاعت بالایی داشته باشند. فرآیند تجهیز به این معنی است که وظیفه هر دستگاهی در خط تولید چیست و شیوه کارکردن آن چگونه است. برای مثال شیوه کار کردن با دستگاه فیدر گریزلی یا فیدر افقی چگونه است؟

آگاهی بالای پرسنل و افراد موجود در معادن درباره فرآیند تجهیز، رشد مجموعه را بالا می‌برد و احتمال بروز مشکل را به حداقل می‌رساند.

آشنایی با تعمیرات کلی تجهیزات

یکی از موارد بسیار مهم و حیاتی در پروسه تولید مواد معدنی، آشنایی پرسنل معادن با تعمیرات ماشین آلات است. تعمیر تخصصی دستگاه‌های صنعتی ممکن است سخت و پیچیده باشد. پرسنل آموزش دیده و حرفه‌ای با تعمیرات جزئی و ساده و همچنین سرویس کردن تجهیزات صنعتی آشنایی دارند. به همین دلیل در زمان آسیب یکی از وسایل خط تولید متوقف نمی‌شود.

مسئولیت پذیری در انجام امورات

مسئولیت پذیری یکی از مهم ترین موارد در اخلاق حرفه‌ای و کاری است که در زمان استخدام و آموزش پرسنل یک مجموعه بهتر است به آن توجه شود. رابطه خوب و عالی با پرسنل و ارائه خدمات به آنها باعث می‌شود بازده و سوددهی افزایش یابد. همچنین منجر می‌شود آنها نسبت به صاحب معدن و مجموعه احساس تعلق داشته باشند. یک معدن‌دار برای ایجاد احساس مسئولیت در پرسنل خود بهتر است نسبت به آنها صبور و مهربان باشد و برای ایجاد این احساسات در آنها تلاش کند.

داشتن تجربه و دانش درباره پروسه کار

معمولا افرادی که در معادن مشغول به کار هستند چندین سال است که این کار را انجام می‌دهند، از این رو تجربه کار را دارند. اما موضوع مهم و قابل اهمیت در کنار داشتن تجربه، دانش و اطلاعات درباره تجهیزات و سیستم مدیریت آنها است. وجود دانش در کنار تجربه باعث می‌شود تسلط بر آن حرفه چند برابر شود.

عوامل کاهش دهنده سود ناشی از معادن

عوامل کاهش دهنده سود ناشی از معادن

در روند کارهای صنعتی و استفاده از ماشین آلات سنگین برای تولید مواد یا خردایش مواد، عوامل بسیار زیادی در موفقیت دخیل هستند. از طرف دیگر عواملی نیز وجود دارند که سود حاصل از معدن را به کاهش می‌دهند. یکی از این عوامل که سود دهی معادن و مراکز صنعتی را کاهش می‌دهد وجود پرسنل آموزش ندیده است. کارگرانی که با کارکردن اصولی و استفاده درست از وسایل آشنا نیستند، ممکن است پروسه کار را با مشکلات جدی روبه‌رو کنند و در نهایت منجر به کاهش سوددهی مجموعه شوند.

برای آگاهی بیشتر معدن‌داران عزیز با عوامل کاهش دهنده سود حاصل از معادن، برخی از این عوامل را به ترتیب اهمیت آنها به مقاله اضافه نموده‌ایم:

  • وجود پرسنل آموزش ندیده و غیر حرفه‌ای
  • نداشتن پلن و برنامه برای مدیریت مجموعه
  • راه‌اندازی خط تولید بدون در نظر گرفتن نیازها
  • استفاده از تجهیزات فرسوده و کهنه
  • برگذار نکردن جلسات مشاوره، بررسی وظایف، تعیین استراتژی و..
  • عدم حضور معدن‌دار در خط تولید
عوامل تاثیرگذار بر موفقیت معادن

عوامل تاثیرگذار بر موفقیت معادن

برخی از معدن‌داران در کشور ما تصور می‌کنند فقط با داشتن سرمایه می‌توانند خط تولید موفق و معدن پر سودی داشته باشند. یکی از نیازهای اولیه و مهم برای داشتن یک معدن موفق داشتن سرمایه می‌باشد. با پیش رفتن پروسه کار و برخورد با مشکلات متعدد این عزیزان متوجه این موضوع می‌شوند. عوامل زیادی بر روی موفقیت معادن تاثیرگذار هستند که در قسمت زیر به برخی از آنها  اشاره کرده‌ایم:

  • را‌ه‌اندازی خط تولید بر اساس بودجه، نیاز و بازده مد نظر
  • استخدام پرسنل حرفه‌ای‌، با تجربه و آموزش دیده
  • داشتن برنامه دقیق برای مدیریت
  • تشکیل تیم مشاوره هدفمند
  • استخدام مدیران مسئولیت پذیر و تلاشگر
  • استفاده از تجهیزات پیشرفته و سالم
  • تعیین سرمایه مشخص و ثابت برای پس‌انداز جهت برخورد با مشکلات احتمالی

پکیج‌های آموزشی مهان صنعت

مهان صنعت با سالها سابقه عالی در زمینه طراحی و تولید ماشین آلات صنعتی یکی از بهترین تولید کننده‌ها در ایران محسوب می‌شود. در ساخت تمامی تجهیزات صنعتی در شرکت مهان صنعت از مواد اولیه با کیفیت و درجه1 استفاده می‌شود.

به دلیل اهمیت دانش استفاده از تجهیزات صنعتی و آموزش پرسنل حرفه‌ای و ماهر در خط تولید، مجموعه ما پکیج‌های آموزش مهان صنعت را تولید کرده است. این پکیج برای معدن‌داران، مدیران صنعتی و پرسنل معادن و خط تولید مناسب و بسیار کاربردی است.

در این مجموعه تلاش کرده‌ایم مباحثی درباره برخورد صحیح با پرسنل، چگونگی کار کردن با تجهیزات صنعتی، تعمیرات کلی ماشین آلات صنعتی، اصول مهم در سرویس و نگهداری این دستگاه‌ها و بسیاری از نکات و مطالب مهم و کاربردی دیگر را برای شما عزیزان به زبانی ساده و قابل فهم توضیح داده‌ایم.

برای تهیه این پکیج می‌توانید از طریق پیج اینستاگرام، واتس‌آپ و همچنین شماره‌های موجود در وبسایت مهان صنهت با ما ارتباط بگیرید و این آموزش را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین های بلاگ

محصولات مهان صنعت

فرم درخواست مشاوره

کارشناسان مهان صنعت آماده ارائه مشاوره رایگان جهت معرفی محصولات و خدمات شرکت هستند. با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.