سرند خشک‌ کن

دسته بندی محصول:

سرند خشک‌ کن دارای ظرفیت تولید بالا، توري هاي پلی اورتان با مش بندي 250تا 500میکرون، موتور ویبره قابل تنظیم، قابلیت تنظیم و کنترل دهی آب.

بعد از شستشوی مواد با ماسه شور حلزونی، دستگاهی که پشت سرند خشک کن قرار دارد وارد عمل می‌شود. به این صورت که ریزدانه ها به همراه آب وارد سرند می شوند.

(دیدگاه 1 کاربر)

توضیحات و مشخصات فنی:

بعد از انجام عملیات شستشو توسط ماسه شوی حلزونی، مواد ریز دانه و میکرونیزه موجود به همراه آب از مواد اولیه جدا شده و محصولی کاملا تمیز در اختیار ما قرار می گیرد اما درصد قابل توجهی از مواد مفید ریز دانه را که وجود آنها باعث افزایش کیفیت محصول نهایی ما می شود از دست می دهیم.

خشک کن ماسه شور
خرید سرند خشک کن

خشک کن ماسه شور

در صنعت خردایش (تجهیزات سنگ شکن) هر جایی نیاز به تفکیک و جداسازی باشد، باید از سرند استفاده شود. سرندها دارای انواع مختلفی هستند از جمله: سرند گریزلی، سرند خشک کن و سرند سوئدلا. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به صورت ویژه  شما را با سرند خشک کن ماسه شور آشنا کنیم.

یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد در صنعت، خشک کن ماسه شور است، زمانی که مواد در ماسه شور حلزونی شسته می شوند ریزدانه ها و مواد میکرونیزه  آن‌ها همراه با آب خارج می شوند و مصالح کاملا تمیز خواهند شد، اما در این روش مقداری از مواد مفید را از دست خواهیم داد که وجود این ریزدانه ها در متریال باعث شده که se مصالح بالا رود یا در واقع مصالح نرم تر شوند.

به همین منظور برای استفاده از این مواد و افزایش درصد نرمی و کیفیت محصول نهایی مهندسین این صنعت دستگاهی به نام سرند خشک کن طراحی نمودند.

مکانیزم این دستگاه به گونه ای است که مواد شسته شده توسط ماسه شوی حلزونی به همراه آب بر روی سطح سرندی این دستگاه ریخته می شود و این دستگاه به کمک حرکت معکوس مواد به سمت بالا که به وسیله الکترو موتور ویبره ایجاد  می شود و وجود توری های پلی اورتان با مش هایی در اندازه 100 میکرون و یا بیشتر، ریز دانه های بالای 100 میکرون را از آب جدا کرده و به محصول نهایی ما می افزاید. (سرند ویبره)

مزایای استفاده از خشک کن چیست؟

سرند خشک کن در واقع آب گیری از متریال را انجام می دهد و ریزدانه های مفیدی را که هنگام شستشوی مواد از دست رفتند، مجددا به متریال اضافه می کند.

مرحله شستشو در دستگاه دیگری انجام می شود اما مرحله آب گیری و اضافه کردن ریزدانه هایی که همراه با آب خارج شدند  توسط سرند خشک کن انجام خواهد شد که در بسیاری از  مواقع با اوواش اشتباه گرفته می شود.

این درحالی است که شستشو، آب گیری و اضافه کردن ریزدانه ها به عهده خود اوواش است، اما مرحله شستشو  توسط ماسه شورهای حلزونی با سرند خشک کن انجام می شود، سپس بار به همراه آب وارد سرند خشک کن می گردد. این تجهیز باعث می شود که در شیب معکوسی که بار حرکت می کند آب از شبکه و روزنه های توری های پلی اورتان خارج  شود و در انتها با رطوبت متناسبی به زمین ریخته شود یا روی نوار به جای دیگری انتقال پیدا کند.

در روش های گذشته این طور نبود، بار خروجی از ماسه شور ها خارج می شد و آب به حوضچه ای انتقال پیدا می کرد،  آبی که به حوضچه می رفت همراه خود مواد و ریز دانه هایی که داشت که بسیار هم مفید بودند و به اسم ماسه بادی به فروش می رفتند و هم اکنون ما می توانیم این تجهیز را با هزینه پایین تر به خط تولید خود اضافه کنیم و ماسه بادی هایی که همراه آب خارج می شوند را استخراج کرده و به متریال خود اضافه کنیم.

در این صورت تناژ بار هم بالا می رود و مشکل گل و لای از بین خواهد رفت و کیفیت مواد بسیار بالایی خواهید داشت.

نحوه کارکرد سرند خشک کن

بعد از شستشوی مواد با ماسه شور حلزونی، دستگاهی که پشت سرند خشک کن قرار دارد وارد عمل می‌شود. به این صورت که ریزدانه ها به همراه آب وارد سرند می شوند. نحوه کارکرد آن به شرح زیر خواهد بود:

  • مواد با حرکت معکوس به سمت بالا می روند.
  • توری های ریز روی سرند خشک کن با توجه به سایزی که دارند ذرات را از آب جدا می کنند.
  • ذرات جدا شده وارد مصالح می شوند.

کارکرد سرند خشک کن

روی سرند خشک کن می توان دستگاهی به نام هیدروسیکلون استفاده کرد، این دستگاه جهت جدا کردن ذرات از آب است و لزومی جهت بهره بردن از آن ندارید. می تواند روی سرند خشک کن نصب شود می‌توان هم از استفاده از آن چشم پوشی نمود.

عملکرد سرند خشک کن ماسه شویی چگونه است؟

قبل از بیان عملکرد سرند خشک کن ماسه شویی لازم است شما را با ماسه شویی حلزونی آشنا کنیم. این ماسه شوی برای شستشوی مواد ریزدانه صفر تا ۶ میلی متر مورد استفاده قرار می گیرد.

البته با کمی تغییر می توان جهت شستشوی مواد درشت یا نخودی و بادومی تا ۳۰ میلی متر هم از آن بهره برد. ماسه شوی حلزونی دارای یک حوزچه که مختص به کانال U شکل یا چند ضلعی است و داخل آن ها چرخ حلزونی با سرعت معینی در حال چرخش می باشد.

ریختن مواد داخل حوزچه و وجود آب در آن و چرخش پره ها باعث شده مواد با یکدیگر ساییده شده و شستشو داده شوند، سپس ریزدانه های مضر با آب ترکیب و خارج می شوند. در نهایت شما مواد خروجی تمیزی را تحویل خواهید گرفت، این نکته را فراموش نکنید که همواره ریزدانه های خروجی مضر نیستند و گاهی نیاز است آن ها را مجدد به متریال اضافه نماییم.

حال که با ماسه شوی حلزونی آشنا شدید ادامه مطلب از مهان صنعت را از دست ندهید. زمانی که مواد در ماسه شوی شسته می شوند بیان نمودیم که برخی از مواد و ریزدانه های مفید از متریال جدا می شوند که وجود این ریزدانه ها برای بالا رفتن se و نرمی مصالح لازم است.

در این زمان نیازمند دستگاهی به نام سرند خشک کن خواهید بود که وظیفه تفکیک مواد ریزدانه از آب و اضافه کردن آن به مواد شسته شده را دارد.

نحوه عملکرد سرند خشک کن به این صورت است که آب به همراه ریزدانه ها از ماسه شوی حلزونی که پشت سرند قرار گرفته وارد سرند خشک کن می شوند، حرکت معکوس مواد به سمت بالا و توری های ریز روی سرند خشک کن که تا ۱۰۰، ۲۰۰، ۲۵۰ و ۳۰۰ میکرون بسته به نیاز هستند باعث می شوند که ذرات موجود در آب تا این سایز از آن جدا شده و وارد مصالح شوند. در واقع این حرکت باعث خشک شدن مواد خواهد شد.

این دستگاه علاوه بر جداسازی مواد ریز دانه و افزودن آن به مواد ما درصد قابل توجهی از آب موجود در مواد را گرفته و باعث کاهش رطوبت محصول نهایی ما نیز می گردد.

در شرکت مهان صنعت این تجهیز در ظرفیت ها و ابعاد مختلف تولید می شود.

پیشنهاد کاربران: معرفی جامع دستگاههای ماسه شوی

مشخصات فنی سرند خشک کن

  • ظرفیت تولید بالا
  • توري هاي پلی اورتان با مش بندي 250تا 500میکرون
  • موتور ویبره قابل تنظیم
  • قابلیت تنظیم و کنترل دهی آب

مشخصات فنی سرند خشک کن

قیمت سرند شن و ماسه

در بسیاری از موارد صاحبان کسب و کارها تصور می کنند هر چقدر بدنه سرند دارای ضخامت بیشتری باشد مقاومت آن افزایش می یابد و همین مسئله در واقع سبب می‌شود تا دستگاه کیفیت بهتری ارائه دهد، اما بیان این نکته اهمیت دارد که ضخامت بدنه سرند هیچ اهمیتی ندارد و مهم این است که سرند با چه روشی ساخته شود.

به همین دلیل نحوه ساخت سرند روی قیمت نهایی آن تاثیرگذار خواهد بود. با توجه به این که در ظاهر دستگاه ساده ای به نظر می رسد اما در بسیاری از موارد مشاهده شده که سرندها دچار شکستگی شده اند و به دنبال آن بدنه آن ها متلاشی می شود. علت این موضوع ضخامت پایین یا بالا بدنه نیست بلکه مکمل اصلی در نحوه ساخت و آماده کردن سرند است.

از عوامل مهم در ساختمان سازی کیفیت مواد اولیه همچون ماسه و شن است، اگر شما بتوانید یک کاسه خوب در مرحله شستشو تولید کنید به میزان قابل توجهی مصرف سیمان را کاهش داده‌اید. این امر به راحتی با تهیه تجهیزاتی امکان پذیر است.

به عبارتی دیگر  خشک کن ماسه دستگاهی است که ریزدانه های میکرونیزه ای را که برای مصالح مفید هستند، هنگام شستشو از آب جدا کرده و ساختمان سازان در ادامه آن‌ها را به مواد دیگری اضافه می کنند.

این کار در تولید ملات به میزان زیادی مصرف سیمان را کاهش می دهد. لذا خرید سرند خشک کن در حین کار یک صرفه جویی محسوب شده و بهترین پیشنهاد برای افرادی است که به دنبال مصرف کم سیمان و کیفیت بالای کاسه و شن هستند.

سرند شن و ماسه

رضایت مشتریان و بهبود کیفیت محصولات همواره جز مهم‌ترین اصول و ارزش های شرکت باربری مهان صنعت کانی میباشد. شما عزیزان میتوانید جهت استعلام قیمت و خرید دستگاه سرند خشک‌کن در انواع مختلف، با مشاورین و متخصصین انلاین ما در شرکت مهان صنعت کانی تماس بگیرید. و دستگاه سرند خشک‌کن را با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت مطابق با نوع درخواست خود دریافت نمایید.

 

1 دیدگاه برای سرند خشک‌ کن

  1. آواتار رضا

    رضا

    از بین رفتن ریزدانه ها همیشه یکی از مشکلاتی بود که باهاش چالش داشتیم، ولی این سرند ها کمک خوبی بهمون کردن

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره

کارشناسان مهان صنعت آماده ارائه مشاوره رایگان جهت معرفی محصولات و خدمات شرکت هستند. با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.