انواع رولیک های مصرفی در نوارنقاله ها

انواع رولیک های مصرفی در نوارنقاله ها

101

رولیک ها قطعاتی هستند که در این صنعت بیشتر در نوارنقاله ها مورد استفاده قرار می گیرند؛ این قطعه جهت کمک به لاستیک برای انتقال راحت تره مواد، افزایش قدرت تحمل لاستیک در زمان جابجایی مواد کارآیی بسیار بالایی دارد.

رولیک هایی که در صنعت خردایش و فرآوری مواد معدنی مورد استفاده قرار می گیرند به دو دسته تعمیری و تعویضی تقسیم می شوند.

 

 

رولیک تعویضی، رولیک هایی هستند که بلبرینگ، پوسته، شافت و یاتاقان بندیشان بصورت پرس شده و یک تکه می باشد و تنها یکبار می توان از آنها استفاده کرد و در صورت خرابی حتی یک قسمت آن ( پوسته، حوضینگ، بلبرینگ، شافت و یاتاقان بندی) باید آنها را تعویض کرد.

استفاده از این نوع رولیک ها در نوارنقاله سبب کاهش قیمت تمام شده نوارنقاله می شود اما در طولانی مدت و در معادنی که تناژ تولیدی متوسط و زیادی داشته باشند سبب افزایش هزینه نگهداری نوارنقاله می شود.

رولیک تعمیری، رولیک هایی هستند که در صورت خرابی هر یک از قسمت های آن ( پوسته، حوضینگ، بلبرینگ، شافت و یاتاقان بندی) تنها و تنها قطعه خراب شده را تعویض می کنیم و نیازی به تعویض کل رولیک نیست؛ به همین دلیل استفاده از این مدل رولیک در نوارنقاله ها باعث افزایش قیمت تمام شده نوارنقاله ها می شود اما در طولانی مدت با کاهش هزینه های نگهداری نوارنقاله این مبلغ مابه التفاوت جبران می شود.

برای مشاهده مطالب بیشتر به پیج اینستاگرام مهان صنعت مراجعه کنید.

برای مشاهده مطالب بیشتر به پیج آپارات مهان صنعت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین های بلاگ

محصولات مهان صنعت

فرم درخواست مشاوره

کارشناسان مهان صنعت آماده ارائه مشاوره رایگان جهت معرفی محصولات و خدمات شرکت هستند. با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.