اشتباهات رایج معدن داران

اشتباهات رایج معدن داران

در طول تاریخ جهت شکستن و تخریب سنگ‌ها در معادن از روش‌های مختلف و متعددی استفاده شده است. اما امروزه با توجه به افزایش ساخت و ساز وحجم بازار به منظور راحتی، افزایش حجم انجام کار و مقرون به صرفه بودن استفاده از دستگاه کوبیت توجیه اقتصادی بسیاری را دارا است و از این بابت معدن داران از این دستکاه جهت شکستن سنگ بهره می‌گیرند.

ما در بازدیدهای متعدد از معدن به این امر پی بردیم که بسیاری از سنگدانه‌ها نیاز نیست که چندوجهی و نامنظم باشند و توجیه‌پذیر نیست که هزینه‌هایی مانند خرید دستگاه برای این امر و استهلاک آن حین کار صرف شود.

سنگ دانه های چند وجهی عموما توسط فرسایش شکل گرفته و به صورت گرد گوشه نیستند و از این بابت این سنگ‌دانه‌ها عاملی جهت کاهش کارایی بتن می‌گردند.

بسیاری از معدن داران به اشتباه از تجهیزاتی مانند کوبیت ها (N.Sو H.S) یا Impact crusher استفاده می‌کنند. در ادامه جهت آشنایی بیشتر با دستگاه کوبیت و همچنین راه‌حل کاهش هزینه‌ها با ما همراه باشید…

کوبیت چیست؟

دستگاه کوبیت چیست؟

یکی از روش های متعارف خرد کردن سنگ‌دانه‌ها این است که سنگدانه‌ها  با قدرت به سمت یک جسم سخت پرتاب شوند و مکانیزم دستگاه کوبیت نیز به همین شیوه است. دستگاه کوبیت شامل روتور است که روی آن مجموعه‌ای از چکش بسته شده است و با چرخش روتور و ایجاد گشتاور، چکش سنگ دانه ها را به سمت سندان و دیواره‌ها که روی آن ضد سایش نصب شده است به صورت ضربه‌ای پرتاب می‌کنند. و از این بابت برخورد سنگ‌دانه‌ها با سندان باعث خرد شدن و تبدیل آنها به قطعات کوچک‌تری می‌شود.

شکستن سنگ سخت نیست درست شکستن سنگ سخت است

همان‌طور که گفتیم بسیاری از معدن داران به اشتباه از تجهیزی مثل کوبیت یا Impact crusher استفاده می‌کنند که نیاز نیست. و این امر باعث شده است که هزینه‌های استهلاک بسیار بالایی را متحمل شوند.

از طرف دیگر معکوس حالت بالا نیز ممکن است اتفاق بیوفتد.

بسیاری از مواقع که درصد شکستگی از اهمیت بالایی برخوردار است. و بهتر است در داخل مصالح به کار گرفته شده از سنگ‌دانه‌هایی استفاده نشود که طول آنها از عرضشان بیشتر باشد و درنتیجه مساحت بیشتری را در بربگیرند ( اصلاحا به این سنگ‌دانه‌ها پولکی گفته می‌شود). و همچنین سنگ‌دانه‌های تیزگوشه و سوزنی نیز نداشته باشیم.

به همین جهت از دستگاه cone crusher یا هیدروکن سنگ شکن بهره گرفته‌اند.

جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با سنگ شکن‌های مخروطی هیدروکن‌ها در ادامه بیشتر توضیح داده‌ایم.

دستگاه هیدروکن یا cone crusher از سیستم هیدرولیکی بهره برده است و اصولا به عنوان سنگ‌های اولیه و یا ثانویه در معادن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه با تحت فشار دادن به صورت اصولی اندازه سنگ ها را سایز کوچکتری تبدیل می‌کند و برای تولید ماسه و شن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قطعات دستگاه هیدروکن را می‌توان به چهار قطعه اصلی تبدیل کرد.

 به این صورت که زمانی مواد ورودی به دستگاه وارد شد در فاصله بین منتل ( که حرکت خارج از مرکز دارد) و کانکیو (که قطعه ای ثابت می‌باشد) سنگ ها تحت فشار قرار می گیرند و به صورت اصولی خرد می‌شوند. همچنین شفت اصلی دستگاه که از فولاد ساخته شده است سایز هد سنتر را به شکل مخروطی در می‌آورد. و هد سنتر که یک قطعه آهنی از دستگاه هیدروکن است، منتل هیدروکن را بر روی شفت فیکس نگه می‌دارد.

خرید دستگاه سنگ شکن

خرید دستگاه سنگ شکن

هر دستگاهی برای یک کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما کیفیت و کارایی آن دستگاه بسیار مهم‌تر است. پس شما عزیزان بهتر است در مرحله اول کارایی دستگاه خود را مورد بررسی قرار دهید و بعد از مطمئن شدن آن دستگاه را خریداری کنید.

این امر در دستگاه‌های سنگ شکن هم صدق می‌کند. به این نکته توجه کنید اگر یک دستگاهی فقط سنگ را می‌شکاند ولی ظرافت شکستن سنگ را رعایت نمی‌کند و به صورت اصولی کار شکستن سنگ انجام نمی‌دهد برای شما رضایت‌بخش است که آن را تهیه کرده و از آن استفاده کنید؟

لطفا به این امر دقت داشته باشید که کیفیت محصول تولیدی بسیار با ارزش‌تر و مهم‌تر از کمیت آن است. و مهان صنعت بر کیفیت محصول شما تمرکز دارد.

به همین دلیل بهتر است یک بار دیگر برای خرید دستگاه سنگ شکن فکر کنید که چه چیزی برای شما حائز اهمیت است؟ کیفیت محصول استخراج شده یا اینکه فقط سنگ شکسته شده باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین های بلاگ

محصولات مهان صنعت

فرم درخواست مشاوره

کارشناسان مهان صنعت آماده ارائه مشاوره رایگان جهت معرفی محصولات و خدمات شرکت هستند. با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.